Menu
4e Nationale Toetscongres 2019 - Anders kijken, meer zien - banner 1
4e Nationale Toetscongres 2019 - Anders kijken, meer zien - banner 5

Paul Kirschner

Leren, toetsing en terugkoppeling: Beter leren en minder toetsstress door meer toetsing?

Leerlingen worden platgegooid met toetsen met als bijeffecten stress en angst. Dit heeft geleid tot een oproep naar minder toetsing. Maar misschien is het antwoord dat wij meer en andere toetsen moeten gebruiken en deze dan ook voorzien van meer en betere toetsing. Ja, minder toetsstress en –angst door meer toetsen! In zijn keynote prof. dr. Paul A. Kirschner legt uit hoe deze tegenstrijdig lijkende oplossing in elkaar steekt.

 

Korte biografie

Paul A. Kirschner is hoogleraar Onderwijspsychologie en Universiteitshoogleraar aan de Open Universiteit Nederland en Visiting Professor aan Oulu University (Finland). Hij is expert op het gebied van hoe mensen leren, onderwijsontwerp, computerondersteund samenwerkend leren (CSCL),  mediagebruik in het onderwijs en het verwerven van complex cognitieve vaardigheden.

 

4e Nationale Toetscongres: Paul Kirschner