Korte biografie
Boris Berlijn is docent aardrijkskunde bij het Ashram College en kartrekker van het Leerling2020 innovatieproject (Ashram College neemt deel aan curriculumbewustzijn leerlab).
Bovendien is hij Projectleider proeftuin iPads in de klas in de onderbouw van het vmbo (2014-2016).
Anders kijken, meer zien: De cijferloze onderbouw
In een interactieve sessie neemt Boris Berlijn zijn publiek mee in waar zij op het Ashram College mee bezig zijn: cijferloos onderwijs. Hij laat zien hoe het idee is geboren en welke stappen er zijn gezet. Deelname aan deze workshop betekent ook nadenken over je eigen toetsbeleid. Boris laat zien hoe het leerdoeldenken centraal staat en hoe dit door middel van coaching continu getoetst wordt. Hoe zorg je ervoor dat leerlingen succesvol kunnen doorstromen in de bovenbouw? Hoe bewaak je de kwaliteit van het onderwijs? En hoe neem je de ouders mee in het nieuwe onderwijstype? Allemaal vragen waar Boris uit zijn ervaring een antwoord op heeft. Deelnemers aan de workshop kunnen vooraf vragen stellen aan Boris Berlijn via onderstaande button.