Toetsen, waarom eigenlijk… Praktijkverhaal van een school | Karin Sauter
In deze sessie vertelt Karin een praktijkverhaal over de zoektocht van een kleine dorpsschool naar het antwoord op de vraag “Toetsen, waarom eigenlijk?”.
Wat leer je?
- Waarom moeten we toetsen op de basisschool, voor wie doen we het eigenlijk?
- Aan wie willen we welke boodschap meegeven?
- Wat kunnen we als school nu met de toetsresultaten?
Voor wie?
Een workshop voor IB–ers en directeuren die hun toetsbeleid, keuze heroverwegen.
Programma
Een praktijkvoorbeeld van een kleine dorpsschool, op zoek naar “zin” van het toetsen. Over de frustratie en de onzekerheden, maar ook over de nieuwe uitdagingen en oplossingen.
Over Karin
Karin Sauter is al meer dan 25 jaar leerkracht, intern begeleider en Master SEN begeleider. Op dit moment is zij groepsleerkracht groep 7 en intern begeleider op basisschool de Horizon in Rilland.