JIJ! Evaluatieroute op maat - Leerlingvolgsysteem
JIJ! Evaluatieroute op maat - Leerlingvolgsysteem

Tussentijds volgen: JIJ! Evaluatieroute STAP 4A

Optioneel extra meetmoment

Voor de leerlingen die bij de nulmeting op het merendeel van de toetsen hoger of lager scoorden dan het plaatsingsniveau adviseren we om een extra meetmoment in te lassen. Dit kan op alle eerder afgenomen onderdelen, maar ook op een selectie of uitbreiding ervan. Zo zie je op tijd of een leerling de nodige groei maakt of echt niet op de juiste plek zit.

Klik op het plaatje om STAP 4A te bekijken. Hieronder op deze webpagina zie je alle hulpmiddelen die jullie ondersteunen bij deze stap.

Adviesdocument tussentijds meten

Scoort een leerling beduidend beter of juist lager dan de anderen, dan hoeft dat niet altijd te betekenen dat de leerling toe is aan de leerdoelen van een hoger of juist lagere leerweg. Waar je in deze specifieke gevallen op wil letten, is de eigen groei van deze individuele leerling en niet zozeer in vergelijking met de anderen. Bekijk hiernaast het adviesdocument voor een tussenmeting bij deze specifieke leerlingen. Heb je twijfels over de aanpak bij een of meerdere leerlingen? Onze onderwijskundig adviseurs denken graag met je mee.

Praktische hulpmiddelen

Overige praktische hulpmiddelen, zoals instructiefilmpjes over het inplannen van toetsen en het bekijken van de resultaten vind je op de pagina’s over de nulmeting (STAP 3a en 3b).

JIJ! LVS tussenmeting volgtoetsen

Naar STAP 4B: Interpretatie resultaten

Bij deze stap lees je meer over het interpreteren van de resultaten van een eventueel extra meetmoment.

Kunnen we helpen?

Heb je nog vragen over deze eerste stap of wil je graag dat onze onderwijskundig adviseurs met je meedenken? Neem contact op via: jij-evaluatieroute@bureau-ice.nl of 088 556 9800.